Otwierasz własną firmę i zakładasz jej stronę internetową? W takim przypadku już na samym początku warto pomyśleć o jej promocji. Wśród dostępnych metod reklamy stron WWW znajduje się pozycjonowanie. Czy warto z niego skorzystać? Sprawdź najważniejsze informacje o pozycjonowaniu stron WWW.
Pozycjonowanie stron – na czym polega?
Reklama internetowa jak pozycjonowanie stron, czyli SEO wykorzystuje wyszukiwarki internetowe, aby dzięki nim przyciągnąć na promowaną stronę większą liczbę użytkowników. Najczęściej w tym celu używana jest najpopularniejsza wyszukiwarka świata, czyli Google.
Pozycjonowanie stron polega na działaniach, które pozwalają na umieszczenie strony internetowej na wysokiej pozycji na liście przedstawiającej wyniki wyszukiwania. W rezultacie strona łatwiej przyciąga uwagę i może wejść na nią więcej osób.
Jakie strony można pozycjonować?
Dzięki pozycjonowaniu można promować różne strony internetowe, między innymi strony firmowe, sklepy internetowe, blogi, serwisy tematyczne czy fora internetowe, dlatego też ma ono bardzo szerokie zastosowanie.
Warto jednocześnie podkreślić, że pozycjonowanie stron umożliwia uzyskanie bardzo dobrych efektów również mniejszym firmom, które mogą dzięki niemu konkurować ze znacznie większymi graczami na rynku.
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie stron internetowych to złożone działania, które dzielone są na dwie główne kategorie:
- optymalizacja strony
- link building
Na początku, gdy strona internetowa już działa, prowadzi się jej audyt SEO. Ma on na celu sprawdzenie, czy strona jest dobrze przygotowana do realizacji zadań reklamowych, czy też trzeba wprowadzić na niej określone zmiany.
Następnie można przejść do optymalizacji strony, która polega na prowadzeniu na niej niezbędnych zmian, które umożliwiają jej skuteczne pozycjonowanie. Polegają one między innymi na umieszczeniu na stronie nowych treści, zmianie jej grafik czy kodu.
Z kolei link building polega na zdobywaniu linków prowadzących do promowanej strony, co wpływa na jej pozycję. W tym zakresie prowadzi się głównie publikację różnych treści w internecie, na przykład artykułów sponsorowanych.
Najlepiej zlecić usługę w dobrej agencji internetowej, która ma duże doświadczenie w prowadzeniu działań w ramach pozycjonowania. Taką ofertę oferuje między innymi działająca w Krakowie agencja reklamowa Online Group – https://onlinegroup.pl/pozycjonowanie-stron-www/.
Jakie efekty daje pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron internetowych niesie za sobą szereg korzyści, do których zaliczane są między innymi:
- większa liczba osób wchodzących na stronę internetową
- zwiększona rozpoznawalność firmy w internecie
- pozytywny wizerunek firmy online
- przyszłościowe zyski dla biznesu
- niskie koszty związane z usługą pozycjonowania
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?
Ceny związane z pozycjonowaniem stron internetowych zależą od wielu czynników i obliczane są najczęściej indywidualnie. Miesięczny wydatek wynosi najczęściej od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych przy większych kampaniach online.